strona gówna kontakt
abc

BANER - jest to zazwyczaj prostokątny napis reklamowy, zawierający np: nazwę firmy, logo lub reklamę produktu. Banery nie mają stałych wymiarów, produkowane są na różnych podłożach od papierowych po specjalną siatkę PCV.

 

BANER BACKLIT (BACKLIGHT) - tkanina winylowa, przepuszczająca i rozpraszająca światło, stosowana

do grafik podświetlanych np. kasetonów.

 

BANER FRONTLIT (FRONTLIGHT) - tkanina winylowa przystosowana do druku jednostronnego, trudna do rozdarcia, wodoodporna i odporna na zmiany temperatur. Zazwyczaj wykańczana zgrzewem i oczkami służącymi do montażu np. na ogrodzeniach czy ścianach.

 

BANER BLOCKOUT - tkanina PCV do zadruku dwustronnego posiadająca czarna przekładką nie przepuszczającą światła. Zazwyczaj wykańczana zgrzewem i oczkami służącymi do montażu np. na ogrodzeniach czy ścianach.

 

BILLBOARD - wielkoformatowa tablica reklamowa montowana na ścianach domów lub specjalnych konstrukcjach umieszczana w ciagach komunikacyjnych.

 

CANVAS - materiał tekstylny do zastosowań wewnętrznych, idealny do aranżacji wnętrz a także jako materiał reklamowy. Interesujący głównie ze względu na ciekawą fakturę i szlachetny wygląd - przypomina płótno malarskie. Materiał można obszywać, oczkować, wzmacniać taśmami lub nabijać na krosna.

 

CITYLIGHT - jeden z rodzajów nośnika reklamy zewnętrznej podświetlonym od wewnątrz panelem reklamowymo wymiarach 1,2 x1.8 m, montowany na konstrukcjach obiektów użyteczności publicznej, także wolnostojący lub ścienny.

 

FOLIA ONE WAY VISION - rodzaj folii samoprzylepnej, do oklejania powierzchni transparentnych. Najczęściej wykorzystywana jest do klejenia: witryn sklepowych, szyb samochodowych, elementów dekoracji wnętrz itp. Ma strukturę podobną do plastra miodu, czyli ścianki z przezroczystymi otworkami. Po wyklejeniu, tworzy ona efekt lustra weneckiego - czyli z zewnątrz widać tylko powierzchnię z nadrukowaną grafiką, a z wewnątrz widać wszystko, tylko trochę ciemniej (zależy od parametru przepuszczalności światła).

 

GADŻETY REKLAMOWE - są to różnego rodzaju drobne produkty, z których korzysta się w życiu codziennym. Są oznaczone znakami firmowymi i wręczane klientom, partnerom handlowym i pracownikom w celu promocji firmy lub produktu.

 

GRAWEROWANIE LASEROWE  - metoda stosowana do trwałego znakowania przedmiotów metalowych, z tworzyw sztucznych, drewnianych, skórzanych i innych polegająca na wycinaniu laserem pożądanego znaku.

 

HANGERY - zawieszka, typ materiału reklamowego umieszczany w punktach sprzedaży, podczepiony pod sufitem, wykonany najczęściej z tektury w kształcie prostokąta

 

KASETON, PANEL, PLAFON - rodzaj płaskiej ściennej reklamy o różnym kształcie podświetlanej od wewnątrz. Zazwyczaj lico kasetonu jest wykonane z plexi, a brzeg z taśmy aluminiowej. Wystrój graficzny kasetonu może być wykonany z folii samoprzylepnej lub z grafiki przestrzennej wyciętej z PLEXI lub PCV.

 

LAMINOWANIE - jest to termin stosowany w poligrafii i produkcji reklamowej. Polega na powlekaniu folią laminacyjna wydruków przez co wydruk jest bardziej odporny na działanie czynników zewnętrznych, oraz bardziej wytrzymały. Możliwe jest laminowanie folią matową lub błyszczącą.

 

L-BANNER - rodzaj szybko rozstawianego systemu wystawienniczego. Bardzo często spotykany na prezentacjach, konferencjach oraz targach i wystawach. Możliwość szybkiej i łatwej zmiany grafiki. System składa się z masztu, aluminiowej stopy, dwóch aluminiowych listew oraz miękkiej torby ochronnej.

MESH - materiał o strukturze siatki, lekki, umożliwia swobodny przepływ powietrza i przenikanie światła. Zapewnia dobrą widoczność, dlatego najczęściej używany jest jako nośnik reklamy umieszczany na budynkach.

 

NAKLEJKI PODLOGOWE - są to wydruki na foliach samoprzylepnych powlekane laminatem antypoślizgowym. Laminowanie zwiększa jednocześnie trwałość, sprawiając że reklama podłogowa jest odporna na zmywanie, ścieranie i warunki atmosferyczne. Naklejki podłogowe umieszczać można na panelach podłogowych, płytkach gładkich, wykładzinach PCV.  Dużą ich zaletą jest możliwość ich ekspozycji zarówno na niewielkich, jak i dużych powierzchniach. W zależności od długości trwania kampanii reklamowej, dobieramy odpowiedni laminat, dzięki czemu, przez cały okres ekspozycji, naklejki zachowują pierwotną formę i kolorystykę. Możliwe jest wycinanie dowolnych kształtów naklejek.

 

NAKLEJKI MAGNETYCZNE - to forma reklamy zewnętrznej, lub wewnętrznej, wykonana na folii magnetycznej. Możemy umieścić na niej grafikę bezpośrednio lub aplikujac na nią wydruk na folii samoprzylepnej. Najczęściej stosowana na samochodach i elementach metalowych reklamy. Reklama - szyld magnetyczny stosowana jest wszędzie tam, gdzie istnieje potrzeba, częstej wymiany informacji, lub gdzie grafika nie może być eksponowana non stop. Stosowana jest często, jako dopełnienie reklamy (grafiki) już istniejącej.

 

NAKLEJKI WYPUKŁE 3D, EPOKSYDOWE - samoprzylepne kolorowe naklejki pokryte dwuskładnikową żywicą poliuretanową co tworzy efekt 3D.

 

OFFSET - termin stosowany w produkcji reklamowej i poligrafii. To technika drukarska, w której farba jest przenoszona z formy na papier za pośrednictwem obracającego się cylindra. Na nim umieszczone są matryce, a na nie nakładana jest farba drukarska, która za pomocą obracającego się cylindra kopiowana jest na arkusz papieru.

 

PAPIER BLUEBACK - papier z charakterystyczną niebieską tylną warstwą, blokującą prześwitywanie grafiki od spodu. Odporny na działanie czynników atmosferycznych, przeznaczony do wydruków aplikowanych na billboardy. tablice informacyjne i ogłoszeniowe.

 

POTYKACZ - rodzaj stojaka reklamowego zbudowanego z dwóch płyt połączonych z sobą w górnej krawędzi. Po rozstawieniu mają kształt zbliżony do litery A. Stojaki tego typu są wystawiane przed punkty sprzedaży i usług w celu wzbudzenia zainteresowania przechodniów określoną ofertą.

 

PREZENTER - rodzaj reklamy z płyty PLEXI bezbarwnej, na której są wygrawerowane (frezowane) napisy lub grafika. Podświetlenie napisów następuje za pomocą przenoszenia światła poprzez płytę oświetloną na krawędzi świetlówką.

 

PYLON, TOTEM - prezenter wolnostojący o różnicowanych gabarytach. Najczęściej wysokość reklamy waha się między od 3 do 8 m.  Może występować w wersji podświetlanej od zewnątrz lub wewnątrz. Całość wykonana z konstrukcji nośnej (najczęściej stalowej) oraz blach ocynkowanych, płyt PCV, PLEXI lub z elementem świetlnym wykonanym w technice napinanego backlitu.

 

ROLL-UP - to system wystawieniczy oparty na metalowej kasecie oraz rozkładanym stelażu podtrzymującym rozłożoną reklamę.  Kaseta zarówno zabezpiecza zwiniętą grafikę w czasie przechowywania i transportu, ale również służy jako podstawa. Roll-upy wystepuja w kilku standardowych szerokosciach. Istnieje możliwość zamocowania oświetlenia wzmacniającego przekaz reklamowy. Grafika moze byc drukowana na tworzywie sztucznym i powlekana laminatami.

SOLVENT, WYDRUKI SOLWENTOWE - sposób druku w ploterze atramentowym, w którym typowe tusze na bazie wodnej zastąpiono pigmentowymi tuszami solwentowymi (na bazie rozpuszczalników organicznych). Druk solwentowy można stosować wobec wszystkich podłoży z zawartością PCV, a w szczególności stosuje się go wobec podłoży nieprzyczepnych dla tuszy wodnych. Praktyczne zastosowania druku solwentowego to wszelkie wydruki wielkoformatowe oraz odporne na czynniki zewnętrzne w dłuższym czasie (do kilku lat). Atramenty solwentowe są odporne na wiele czynników łącznie

z promieniowaniem ultrafioletowym i na ogół nie wymagają laminowania. Ich wadą jest mniejsza precyzja niż dla atramentów wodnych, co jednak przy druku wielkoformatowym nie stanowi przeszkody (dla druków średnioformatowych oglądanych z bliskiej  odległości stosuje się zamiast pigmentowych atramentów solwentowych wodne atramenty pigmentowe).

 

STANDY - stojąca forma reklamy wykonana najczęściej z tektury litej lub falistej.

 

STYRODUR - ekstrudowane płyty ze spienionego polistyrenu. Rodzaj materiału wykorzystywany przy tworzeniu reklam przestrzennych.

 

ŚCIANY POP UP  - system wystawienniczy umożliwiający najefektowniejszą prezentację grafiki wielkoformatowej na dużych powierzchniach. Specjalna konstrukcja ścian pop up zapewnia mocowanie paneli graficznych bez wyraźnych podziałów, dzięki temu efekt przekazu reklamowego jest maksymalny. Wyjątkowość konstrukcji pop up to także szybki montaż. Rozłożenie ściany trwa kilka sekund. Równie bezproblemowe jest zamocowanie grafik. Do systemów pop up dostępnych jest wiele przydatnych akcesoriów: kufry transportowe mogące pełnić funkcję lad, torby transportowe na grafikę i na konstrukcję, półki wewnętrzne oraz oświetlenie.

 

ŚCIANY MODULOWE - ekonomiczne i dobrze sprawdzone rozwiązanie na system wystawienniczy. Podstawowym elementem są ramy o rozmiarach najczęściej 70 x 100 cm oraz nadstawki o wysokości 30 cm. jednak można konstruować ścianki z ram o dowolnych wielkościach ram. Oprawiony w nie jest wydruk naklejony na pianke FOAM-X. Ramy łączy się ze sobą plastikowymi złączkami.  Wymiana prezentowanej grafiki reklamowej jest niezwykle łatwa. Umożliwia to stosowanie z jedną konstrukcją kilku zestawów grafik na różne okazje.

 

TAPETY WINYLOWE  - wykonane z materiału na bazie PCV charakteryzujące sie doskonała biela. Ich mała przezroczystość pozwala na zakrycie ewentualnych śladów na ścianie. Aplikowane są przy pomocy standardowego kleju do tapet.

 

ULOTKA - jedna z najprostszych form reklamy. Najczęściej jest to bezpłatna drukowana książeczka promocyjna, zawierająca podstawowe informacje, zarówno tekstowe jak i graficzne, przedstawiająca reklamowany produkt lub usługę.

 

WOBBLER, KIWAK - nośnik reklamowy przyczepiany do elementów wyposażenia sklepu na cienkiej, przeźroczystej i sprężystej folii. Jego kształt zależy od decyzji zleceniodawcy. Ma za zadanie przyciągać uwagę konsumentów do produktów umieszczonych w pobliżu.

 

WYTYK, SEMAFOR - dwustronna reklama montowana prostopadle do budynku. Zazwyczaj jest to podświetlany kaseton lub tablica reklamowa.

 

X-BANER - rodzaj szybko rozstawianego systemu wystawienniczego. Bardzo często spotykany na prezentacjach, konferencjach oraz targach i wystawach. Składa się z aluminowego stelaża rozkładanego w kształcie litery X, reklamy wydrukowanej na tworzywie sztucznym oraz miękkiej torby ochronnej.

okleimycibryke.pl   02.11.2011 r.